سفارش تبلیغ
صبا ویژن


حب الدنیا و شیطان - راه حق


درباره نویسنده
حب الدنیا و شیطان - راه حق
سائل
بسم الله الرحمن الرحیم با مدد خداوندو اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام این وبلاگ را ؛راه اندازی کردم تا شاید بتواند عقیده ای را تقویت نمابد. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة والنصر یاعلی
تماس با نویسنده


عناوین وبلاگ
کلام اول
مقدمه
فرق بین شیطان وابلیس
وجه تسمیه و نامگذاری ابلیس
معرفی شیطان در قرآن
سر طرد و رجم شیطان
درس و عبرت
حدود اقتدار وامکانات شیطان
شیطان در کالبد آدم
ترس ابلیس
آشنایی با شگردهای شیطان
یاد دادن لواط
یاد دادن مساحقه
ساختن خمر وشراب مسکر و خوردن آنها
قمار دست آورد شیطان
وعده فقر
تصرف در امور و تغییر در خلقت
وعده های دروغین
القاء عدوات و دشمنی
یکی از اقدامات مهم وخطرناک شیطان
تفرقه و اختلاف
احاطه بنی آدم ومحاصره او
کیفیت تسلط شیطان
عملکرو و شگردشیطان
چاره و وسواس
امانی(وعده و عید )
مصائد و شبّاک
رصد
مقنصه
انساء
حبائل
زینت دادن اعمال مردم در نزد ایشان
طریقه مقابله با شیطان
اشاره به چند خصلت که به ابلیس داده شده
قرآن ، احراز و ادعیه مجرّب (برای دوری شیطان)
حب الدنیا و شیطان
معرفی ابلیس به زبان خود
دعای مهم و آموزنده
محل سکونت ابلیس وشیاطین
آهن زینت شیاطین و جن
اینگونه شیطان بیچاره میشود
فریاد ابلیس
ابزار و سلاح شیطان
توضیح و تشریح
افراط در حب النساء و شیطان
خصایص شیطان و نشانهای فرزند زنا زاده
ماجرای انبیاء و ابلیس
حضرت نوح علیه السلام و ابلیس
حضرت ابراهیم علیه السلام و ابلیس
حضرت عیسی علیه السلام و ابلیس
زمین قم و ابلیس
خاتم الانبیاء صلی الله علیه وآله وسلم و ابلیس
ماجرای امیر المومنین علیه السلام و ابلیس
حب مولا علی علیه السلام و ابلیس
حکایت ابیض (از طرف ابلیس) و ذی الکفل
یاصاحب الزمان
حزن یا القاآت شیطانی ؟!
احادیثی از حزن مطلوب
حزن نامطلوب
منشا حزن وغم در احادیث اهل بیت علیهم السلام
علت حزن وغم مومنین
شیطان و اشخاص ظلمانی
حکایتی عجیب از شیطان
ابلیس و عاشورا


لینک دوستان
دوست ندارمت دگر چه ایهام لطیفی است
ایلیا
وبلاگ تولی وتبری
حسینه اهلبیت
دختران با حجاب
سایت پخش شیعه
سایت روز وصال
مرکزجهانی اطلاع رسانی آل بیت
سایت خبری سلام شیعه
انوار
جهان ارتباطات
::::::پاتوق بچه مثبت ها::::::
مسلمان ایرانی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

لوگوی وبلاگ
حب الدنیا و شیطان - راه حق


لوگوی دوستان

وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :265619
بازدید امروز : 9
 RSS 

)       اَعْوَر:این شیطان موکّل به عورت زن و مرد است و سبب تحریک و توجّه، جنس مخالف به هم می شود. تا آنان را بزنا وادار کند. و این شیطان، می خواست ادریسu  را گول بزند که آنحضرت با سوزن چشم او را کج و چپ کرد.

     11)       داسِم:این شیطان مأمور است که هر کس داخل خانه خود شود و سلام نکند(گرچه خانه خالی باشد)و نام خدا را به زبان جاری نکند، با او داخل خانه می شود و بین او و اهل خانه، فتنه و نزاع ایجاد می کند. اگر غذا بخورد و بسم الله نگوید با او هم غذا میشود. پس او مأمور به نزاع و اختلاف بین زن و مرد است.

     12)       مُطْرش:این شیطان، موّکل است باینکه اخبار دروغرا جعل کند و در بین مردم رایج کند و نتایج مطلوبش را بگیرد. مثل تهمت به مریم مقدس سلام الله علیها و تهمت به زکریّاu  و....

     13)       تمریح:امام صادقu  فرمود:برای ابلیس، معاونی است بنام تمریح که شب بین مشرق و مغرب را پر می کند و مردم را وسوسه می کند.

     14)       زَوّال:این شیطان مأموریت دارد که عمل لواط را بین مردم شایعه کند و این کار را محبوب مردان قرار دهد و ایشانرا به مرض اُبْنه مبتلا می سازد.

     15)       لاقیسه:این دختر ابلیس است که زنان را به مساحقه(همجنس بازی)وادار می کند.

     16)       متکوّن:شیطانی است که بهر صورت از جهت بزرگی و کوچکی و هر شکلی که بخواهد در می آید بجز صورت پیامبر و ائمه علیهم السلام. و القاآت شرّ و گناه می نماید.

     17)       مُذْهِب:این شیطان سبب فساد عقیده اهل ایمان می شود.

     18)       خَزْبْ:این شیطان مأمور به خراب کردن نماز مردم است و سبب سلب توجه و حضور قلب نماز گزاران می شود و انسان را از یاد خدا غافل می سازد.

     19)       قَزَح:نام شیطانی است که حضرت علیu  فرمود:قوس قَزَح نگوئید بلکه قوس لله بگویید. زیرا قزح نام شیطان است. (شاید نام خود ابلیس باشد)

     20)       وَلْهان:این شیطان موکل به باطل کردن وضوهای مردم است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:للوضوء شیطان یقال لها الولهان. ولهان بمعنای حیران کننده و گیج کننده است. حدیث:و قال عبد الرحمن بن ابی عبد الله للصادقu  اَجِدُ الرّیحْ فی بَطْنی حتّی اَظُنّ اَنّها قد خَرَجَتْ فقال لیس علیک وضوءٌ حتّی تسمعَ الصَوْتَ اَوْتجدَ الرّیحَ ثُمَ قال اِنَّ ابلیسَ یجلسُ بین اَلْیَتَی الرجلِ فَیُحْدِثُ لُیَشَّکهُ. عبد الرحمن پسر عبدالله به امام صادقu  گفت من در شکم خود باد حس می کنم تا حدّی که گمان می کنم آن باد خارج شد حضرت فرمود بر تو تکلیف وضو نیست مگر اینکه صدا را بشنوی یا بو را بیابی سپس فرمود بدرستیکه ابلیس بین ران مرد می نشیند پس حَدَث ایجاد می کند تا انسان را به شک بیندازد.



نویسنده : سائل » ساعت 9:53 صبح روز دوشنبه 87 مرداد 28


«حب الدنیا و شیطان»

       حدیث النبوی: لمّا بعث النبی اتت ابلیس جنوده فقالوا قد بعث نبی و اخرجت امة قال یحبّون الدنیا قالوا نعم قال:ان کان یحبّونها ما ابالی ان لا یعبدوا الاوثان و انا اغدوا علیهم و اروح بثلاث:اخذ المال فی غیر حقه و انفاقه فی غیر حقّه و امساکه عن حقه و الثر کلّه لهذه تبع.

       ترجمه: زمانیکه پیامبر مبعوث و امتّی برای او جمع شدند. ابلیس به لشکریانش گفت:آیا آنها دنیا را دوست دارند؟ گفتند آری. گفت اگر ایشان دنیا را دوست داشته باشند، دیگر باکی ندارم که بتها را نپرستند. چون من شب و روز آنها را با سه خصلت آشنا می کنم:بدست آوردن مال بحرام و خرج کردن در غیر حلال و اینکه در راه حق خرج نکنند و همه بدیها از اینجا شروع می شود و به دنبال این سه خصلت می آید قال صلی الله علیه و آله:حبّ الدنیا رأس کل خطیئه:دوستی دنیا، منشأ همه گناهان است.

       قال ابن عباس: انّ اوّل درهم و دینار ضربا فی الارض نظر الیهما ابلیس فلمّا عاینهما اخذهما فوضعهما علی عینیه ثم ضمّهما الی صدره ثم قال انتما قرّة عینی و ثمره فوادی ما ابالی من بنی آدم اذا احبّوا کما ان لایعبدوا و ثنا و حسبی من بنی آدم ان یحبّو کما.

       ترجمه: ابن عباس می گوید اوّل سکه ای که از طلا و نقره، نقش بست، ابلیس بآنها نگاه کرد و آنها را گرفت و بر دو چشمش گذاشت و سپس بر روی سینه اش چسباند و گفت:شما نو چشم من و میوه دل من هستید.  باکی ندارم که بنی آدم، بت پرستی نکنند، زیرا با محبّت بشما(دینار و درهم)کافی است که بنی آدم از راه حق باز بمانند.

       تفسیر امامu  ذیل آیه: یا ایها الذین آمنوا کلوا من طیبات ما رزقناکم و اشکروا الله ان کنتم ایاه تعبدون انّما حرّم علیکم المیته والدم و لحم الخنزیر و ما احلّ لغیر الله به فمن اضطّر غیر باغ و لاعاد فلا اثم علیه قال الله تعالی یا ایها الذین آمنوا بتوحید الله و نبوة محمد رسول الله و بامامة علی ولی الله صلی الله علیهما و آلهما. کلوا من طیبات ما رزقناکم و اشکروا الله علی ما رزقکم منها بالمقام علی ولایتهما لیقیکم الله بذلک شرور الشیاطین و اعاذکم الله من نفخاتهم و نقثاتهم. و نفخاتُهم هی ما ینفخون به عند الغضب فی الانسان علی ملّاکه فی دینه و دنیاه و قد ینفخون فی غیر حال الغضب بما یملکون به. اتدرون ما اشدّ ینفخون باذنه یوهمون انّ احداً من هذه الامه فاضل علینا او عدل لنا اهل البیت. و امّا نفثاتهم فان یری احدکم ان شیئاً بعد القرآن اشفی له من ذکرنا اهل البیت و من الصلوة علینا فانّ الله عزوجل جعل ذکرنا اهل البیت شفاء للصدور و جعل الصلوة ماحیه للاوزار و الذنوب و مطهرة للعیوب و مضاعفة للحسنات.

       ترجمه:در رابطه ی آیه شریفه فوق، فرمود ای کسانیکه ایمان آوردید به توحید الهی و پیامبری محمد صلی الله علیه و آله و سلم، و بامامت علیu  بخورید از خوردنیهای پاکی که خداوند روزی شما کرده و شکر خدا را بجا آورید باینکه معتقد به ولایت ایندو بزرگوار شدید و در میدان محبت ایشان بایستید، تا بدینوسیله خداوند شما را از شرور و خطراتِ شیاطین، نگهدارد و از نفخات و نفثاتِ شیاطین، شما را پناه دهد و حفظ کند. و نفخه شیاطین، همان القاآتی که، در هنگام غضب و خشم، بآنها وارد می سازد تا انسان به مملوکات و متعلقات دینی و ودنیایی خود، که بآنها اقتدار و سلطه دارد، رفتار غیر معقول و مشروع، روا بدارد و گاهی با القاء غضب بر انسان، شیاطین بر او حاکم و مسلّط می شوند که در نبیجه او را فرمان به باطل و ظلم و فساد و...  می دهند. آیا می دانید که شدیدترین، نفخه و القاء شیاطین بانسان چیست، به گوش دل او چنین می گویند که در این امّت کسانی از ما اهل بیت بالاتر و بهتر هستند و یا لااقل مثل و مانند ما هستند و اما نفثه شیاطینی، اینستکه باو چنین اعتقادی را القاء می کنند که چیزهایی و جود دارد که بعد از قرآن، از ذکر اهل بیت علیهم السلام بالاتر و مؤثرتر است و یا از درود و صلوات بر ما اهل بیت، چیزی بهتر وجود دارد. (در حالیکه اینطور نیست)زیرا خدای عزوجل ذکر و یادِ ما اهل بیت را شفای”سینه ها قرار داده است. و صلواتِ بر ما را سبب محو و نابودی گناه و سبب پاکی از عیبها و بدیها و موجب زیاده گشتن خوبیها وحسنات قرار داده است.

«نتیجه»

       چنین استفاده می شود که ابلیس و شیاطین او یکی از خطرناکترین شگردشان اینستکه با ایجاد محّبت دنیا و ازدیاد این محبّت، بندگان را در تحت سلطه خویش می آورند و بر آنها حکومت می کنند و دیگر اینکه این محبت دنیا با تمام ابعاد و آثارش را، جایگزین محبّت خدا و اهل بیت علیهم السلام می کنند که با چنین جایگزینی، آنها را دور از نور حق و حقیقت کرده و در شرف هلاکت قرار می دهند چون کسانیکه در شعاع حبّ دنیا قرار می گیرند، بسوی ظلمت و محبّت اهل ضلال، سوق داده می شوند و از مبدأ نور و عشق حق، فاصله می گیرند و اَخَلدَ الی الارض که در آیه کریمه آمده همان زمین محبّت دنیا ست.

       اینک در پیرامون شناخت ابلیس و لشکریانش، لازم است که از کیفیت و چگونگی اعوان و انصارش و کمّیت و مقدار آنها آگاهی پیدا کنیم:همانطوریکه انسان ها امورات خود را بتعاون و همکاری انجام می دهند، شیاطین نیز در اضلال و گمراهی اولاد آدم، بتعاون یکدیگر اقدام می کنند.  و اینک شناختی از آنها:

       1)  ابیض: که مأمور است مردم را به خشم آورد چنانکه ذوالکفل را خواست فریب دهد.

       2)  وهّار:او با لشکریانش مأمورند تا اهل ایمان را بیازارند باینکه آنها را در خواب، اشکالی، نشان دهند و صحنه هایی غمناک یا ترسناک بایشان بنمایانند تا مؤمنین غمگین و ناراحت شوند.

       3)  قُفُنْدَر:او با حزبش، مأمور است بنوازندگی و هر کس در خانه اش چهل روز تار و طنبور بنوازد، او بر تمام اعضای او می نشیند و غیرت را از او می برد.

       4)  رَکْتَبُور:این شیطان، موّکل به بازارها است که لغویات و دروغ و قسم ستودنِ جنس و متاع را در بین مردم، رایج می کند. که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:شیطان ها صبحها با ابزار و آلات مخصوص بخودشان، وارد بازار و اماکن کسب و تجارت، می شوند با ورود اولین آنها و بیرون می روند با آخرین کسی که بیرون می رود و محل کارش را ترک می کند.

       5)  لاقیس:این شیطان مأمور است تا مردم را در طهارت و نماز به وسوسه و شک افکند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:زمانیکه انسان به نماز مشغول شود. شیطانی نزد او می آید و باو می گوید، چنین موضوعی را یاد کن(امورات دنیایی را یاد آور می شود)و توجه و حواس نماز گزار را بآن موضوعات می برد(که فراموش کرده است یا دوست دارد بداند و...  )تا اینکه آنمرد نمیداند، چند رکعت نماز خوانده است.

       6)  وسواس خنّاس:این شیطان مأمور است بسینه مردم باینکه همیشه در سینه ها، القاء شبه و وسوسه می کند. عیّاشی از امام صادقu  روایت نموده که فرمود:هیچ بنده مؤمنی نیست، مگر اینکه در قلب او دو گوش است. گوش چپ او، وسواس خنّاس می دمد و در گوش راست قلبش، فرشته الهی. پس خداوند آن مؤمن را بآن فرشته، تأیید می کند و این کلام حق تعالی است که فرموده:وایّدهم بروحٍ منه.

       7)  هزّع:امام صادقu  فرمود:شیطانی است بنام هزّع که هر شب مشرق تا مغرب را از لشکریانش پر می کند و بخواب مردم می آید و باین سبب خواب پریشان می بینند.

       8)  بثیر:این شیطان موکّل است به مصیبت زدگان که آنها را به جزع و لطمه زدن و خراشیدن صورت و گریبان چاک زدن، ودار می کند و این کارها را بر ایشان زینت می دهد.

       9)  هفّاف:این شیطان موکّل به صحرا و بیابان ها است و انسانها را در این اماکن اذیت و آزار می دهد.



نویسنده : سائل » ساعت 9:52 صبح روز دوشنبه 87 مرداد 28